16 maj 2011

So lucky



Efter en lite småregnig men ack så härlig helg sitter jag här och plitar på ett blogginlägg i min fina nya blogg! Jag hoppas att ingen läser toffeldjurets längre utan att ni förstått att det här är fortsättningen på den bloggen och att jag om ett tag ska ta bort toffeldjurets.

Tillbaka till helgen! I fredags begav Olivia, Sara och jag oss iväg till Stockholm och Gröna Lund. Där väntade nämligen en spelning av Johnossi (som även fick påhälsning av Markus Krunegård och Adam Olenius(sångare i Shout Out Louds) på scenen, en mycket trevlig överraskning) som som vanligt håller toppklass på sina livespelningar. Mycket bra musik men två minus med konserten var det faktum att man nästan stod i andra människor samtidigt som man blev knuffad fram och tillbaka (jag vet att det brukar vara så på konserter men det här var av det värre slaget) och att de två herrarna på scenen bestämde sig för att ta en kort paus för att röka på scenen. Aja, det var en lyckad kväll ändå. Vi tog dessutom ett åk i attraktionen Insane, när turen med känslorna av skräckblandad förtjusning var över och vi hade skrattgråtit klart gick vi förbi kön där kommentaren blev "Ja dom där såg ju lite tagna ut!".

Bilderna är från helgens tripp ut till stugan. Sara hängde på mig och päronen upp där vi tog en cykeltur till båthamnen, kikade på Eurovision song contest, bakade rabarberpaj och spelade några omgångar yatzy. Kanske att det dyker upp några bilder från konserten om jag bara kan få tag på några från Sara. 

Tjenixen! 
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar