21 juni 2011

Flowerpower




Det regnar mest hela tiden nuförtiden. Regn suger.
Man kan inte...
...bada, det är för kallt.
...vara ute, det är för blött.
...grilla, elden tar sig inte så bra.
...fota, kameran blir blöt.
MEN
när regnet har slutat falla från himlen är det bara att grabba kameran och sticka ut innan solen kommer fram och torkar bort alla de vackra dropparna som ger blommorna en diamantskrud.

Oj vad poetiskt det lät, jag ska skärpa mig.
Sol är mycket mer awesome än regn.
Regn bara förstör. Och gör allt blött. Och kallt.
Om det regnar på midsommarafton blir jag sur.
Men samtidigt glad för då får jag pengarna tillbaka för sängen jag köpte.
Eller vänta nu, hade de ens ett sånt erbjudande i år? De brukar ju alltid ha det.
Men vänta nu, jag har ju inte köpt någon ny säng?
Tur det för min gamla är niiiiiiice. Ska nog hälsa på den nu.

Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar