30 november 2011

Snön, vart tog du vägen?





I söndags såg jag de första snöflingorna falla. Jag satt i bilen och det började med små ihärdiga regndroppar som sen blev större och större och föll långsammare och långsammare. Till slut singlade stora flingor ner och la sig som ett täcke på marken. Jag var helt lyrisk, det var fett coolt att det började snöa just på första advent. Jag tog dessa bilder i måndags eftermiddag, då var det ännu fint ute. Men nu, ja nu är det precis som innan. Inte ett spår finns kvar av snön, inte en endaste liten iskristall. Om det ser ut så här på julafton också blir jag uppriktigt ledsen. Så då vet ni vad som står högst på min önskelista i år, det tycker jag att politikerna ska ha i åtanke nu när de diskuterar vilka internationella regler som ska gälla på klimatfronten efter att Kyotoprotokollet har gått ut. "Jenny önskar sig snö uppe i Sverige, vad ska vi göra åt det?"

Jenny

1 kommentar:

  1. Hej! Jag är med i en tävling på mylovebasket.com där jag kan vinna 25.000 på ASOS, om du vill vara med i utlottningen om att ta del av mitt pris (OM jag vinner) och få ett plagg för ca 300 kr så klicka dig in på min blogg eller inlägget här: http://wallinphoto.blogg.se/2011/december/utkast-dec-3-2011.html#comment och läs vad du ska göra för att hjälpa mig vinna, skulle bli hur glad och tacksam som helst!! :D

    SvaraRadera