10 januari 2012

Vad fick du för julklappar i år?

Det var det första som Flodmark frågade mig när klockan hade slagit tolv och 2012 precis hade dragit igång. Jag som inte hade hunnit ställa om klockan i hjärnan än räknade så snällt upp några fina paket som jag hade fått på julafton år 2011. Flodmark bara skrattade åt mig. Hon är inte snäll den där flickan inte. Inte nog med att hon lurade mig på nyårsafton så har hon dessutom inte skickat nyårsaftonsbilderna ännu så därför tänker jag bjuda på några julaftonsbilder från 2011 istället.

På julaftonsmorgonen fann vi detta under granen. Jag gick som vanligt fram och petade på paketen och tjuvkikade på etiketterna.

Efter frukosten och Åbo julfred på tvn var det dags för den numera årliga julaftonspromenaden och det årliga julaftonspromenadsfotot.

Jag försökte sprida lite julkänsla med min finfina tomteluva.

Sedan kom tomten på besök och det var dags att öppna julklappar.

Daniel fick det största paketet och blev såhär glad. Andreas och jag ser ganska nöjda och glada ut ändå.

Sedan bänkade vi oss framför tvn med julgodiset framdukat när samma gamla vanliga Kalle och hans vänner visades.

En stund senare var det dags att duka fram julbordet.

Här har jag klättrat upp i taket och tar en bild på julbordet ovanifrån.

Julstämningen var på topp när alla satte sig till bords.

Hela familjen samlad!

Jenny

1 kommentar:

  1. HAHAHAH kul ju. Men asmysiga bilder!

    Och jag har varit upptagen, jag har fått jobb på MAX HAMBURGERRESTAURANG. Och gått i skolan. Men jag kanske kan fixa det i veckan...får se. Har en uppgift redan också efter det superroliga rollspelet som vi hade idag. Ja jag är seriös, ZIMALI var jag, ett fattigt demokratiskt land som kämpar för mänskliga rättigheter. hehehe

    SvaraRadera