14 augusti 2011

Jakten på den försvunna låten



Sen den 16 april det här året har jag letat efter en låt. Låten var absolut inget mästerverk men den gav mig rysningar. Jag hade inte tänkt på den och inte hört den på jättelänge men så i onsdags, när jag var nyligen vaknad ur min skönhetssömn, uppenbarade sig den i min radio. Tonerna dansade sig ut hur högtalarna och alla hårstråna ställde sig på mina armar. Jag stod där hela låten igenom och återlevde minnet av SM-finalen i innebandy 2011. Men när låten var slut och jag dansade ut ur mitt rum kom jag på att jag inte visste vad den hette. Jag hade förtrollats av melodin så pass att jag inte hört ett ord av vad de sjöng. "Ursäkta mig herr låt, men jag fick aldrig ditt namn!" Inget svar... Vad skulle jag ta mig till? Dagarna gick och ingen låt dök upp så jag tog saken i mina egna händer och letade upp den. Efter två timmars spejande genom P3s alla låtlistor så uppenbarade den sig äntligen för mig. Låten heter Fade into darkness och görs av Avicii. Här är den:


Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar