9 augusti 2011

Korsord och krusbär


Jag har blivit på världens bakhumör och letar upp nya recept att laga hela tiden. Enda problemet är att när man har bakat något så är ju den naturliga följden att det ska ätas också och om man då bakar mycket så blir det mycket att äta vilket leder till att man blir väldigt rund om magen. Så därför måste jag baka med måtta, hålla tillbaka mina lustar och hitta på andra sätt att underhålla mig själv. Detta gör jag genom att t.ex. lösa korsord vilket jag har blivit en riktig hejare på under den här sommaren. Men nu ikväll så tillät jag mig själv att laga en himmelsk krusbärskräm. Rekommenderas verkligen! Hitta bara någon typ av bär och koka upp i sockrat vatten och tillsätt potatismjöl som är utblandat i lite vatten. Hur enkelt som helst och hur gott som helst!

Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar